Submissions
Login or Register to make a submission.

Submission Preparation Checklist

As part of the submission process, authors are required to check off their submission's compliance with all of the following items, and submissions may be returned to authors that do not adhere to these guidelines.
  • The submission has not been previously published, nor is it before another journal for consideration (or an explanation has been provided in Comments to the Editor).
  • The submission file is in OpenOffice, Microsoft Word, RTF, or WordPerfect document file format.
  • Where available, URLs for the references have been provided.
  • Line spacing 1.5; type height 12 pt; italics rather than underlining used (except for website addresses); all figures and tables are placed in the text in the appropriate places (not at the end).
  • The text was formatted in accordance with the guidelines for the author specifying the style and rules for the bibliography.

Author Guidelines

Wymogi formalne dotyczące przygotowania artykułów
1. Artykuły powinny być przesłane do Redakcji w formie elektronicznej.
2. Artykuły przygotowane niezgodnie z poniższymi wymogami, będą odsyłane Autorom.
3. Praca musi być napisana czcionką Times New Roman o rozmiarze 12 punktów, z odstępem między wierszami wynoszącym 1,5. Marginesy na każdej stronie powinny wynosić 2,5 cm. Tekst musi być wyrównany do lewego i prawego marginesu (wyjustowany), pisany jednolicie czarną czcionką. Nie należy stosować rozstrzelania, podkreśleń linią ciągłą ani pogrubień (możliwe jest wytłuszczanie tytułów i podtytułów). Akapity należy rozpoczynać za pomocą odpowiedniego wcięcia w edytorze tekstu, zamiast używać znaków Enter. Ostateczny plik powinien być zapisany w formatach DOC lub DOCX.”
4. Całkowita objętość pracy, obejmująca zarówno część oryginalną, jak i przeglądową, włączając w to tabele, rysunki, bibliografię, nie może przekraczać 20 standardowych stron. Natomiast prace innych rodzajów, takie jak sprawozdania z konferencji, recenzje itp., powinny mieścić się w zakresie 5 standardowych stron.

5. Układ artykułu:

  • imię i nazwisko autora (autorów),
  • rok i kierunek studiów/stopień naukowy i afiliacja, adres e-mail do korespondencji,
  • nr ORCID
  • tytuł artykułu w języku polskim,
  • tytuł artykułu w języku angielskim
  • tekst główny,
  • abstrakt w języku polskim (150-300 znaków ze spacjami),
  • słowa kluczowe w języku polskim (3-6),
  • abstrakt w języku angielskim (150-300 znaków ze spacjami),
  • słowa kluczowe w języku angielskim (3-6),
  • bibliografia,
  • netografia.

6. Zamieszczane w artykule cytaty muszą być opatrzone informacją bibliograficzną.
7. Przypisy bibliograficzne. Zasady przywoływania prac w tekście muszą być zgodne ze standardem edytorskim APA.

 

Szczegółowe wytyczne znajdują się w zakładce WYTYCZNE DLA AUTORÓW.

Privacy Statement

The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.