Przesyłanie tekstów
Przejdź do logowania lub Zarejestruj aby zgłosić tekst.

Sprawdzenie tekstu przed wysłaniem

Autorzy proszeni są o sprawdzenie czy tekst spełnia poniższe kryteria. Teksty, które nie spełniają wymagań redakcyjnych mogą zostać odrzucone.
  • Tekst nie był dotąd nigdzie opublikowany ani nie jest przedmiotem postępowania w innym czasopiśmie.
  • Tekst zapisany w formacie OpenOffice, Microsoft Word, RTF lub WordPerfect.
  • Jeżeli jest dostępny należy dostarczyć URL dla pozycji bibliograficznych.
  • Interlinia 1,5; wysokość pisma 12 pkt; stosowana raczej kursywa niż podkreślenia (za wyjątkiem adresów stron internetowych); wszystkie rysunki oraz tabele są umieszczone w tekście w odpowiednich miejscach (nie na końcu).
  • Tekst został sformatowany zgodnie z wytycznymi dla autora określającymi styl i zasady sporządzania bibliografii.

Wytyczne dla autorów

Wymogi formalne dotyczące przygotowania artykułów
1. Artykuły powinny być przesłane do Redakcji w formie elektronicznej.
2. Artykuły przygotowane niezgodnie z poniższymi wymogami, będą odsyłane Autorom.
3. Praca musi być napisana czcionką Times New Roman o rozmiarze 12 punktów, z odstępem między wierszami wynoszącym 1,5. Marginesy na każdej stronie powinny wynosić 2,5 cm. Tekst musi być wyrównany do lewego i prawego marginesu (wyjustowany), pisany jednolicie czarną czcionką. Nie należy stosować rozstrzelania, podkreśleń linią ciągłą ani pogrubień (możliwe jest wytłuszczanie tytułów i podtytułów). Akapity należy rozpoczynać za pomocą odpowiedniego wcięcia w edytorze tekstu, zamiast używać znaków Enter. Ostateczny plik powinien być zapisany w formatach DOC lub DOCX.”
4. Całkowita objętość pracy, obejmująca zarówno część oryginalną, jak i przeglądową, włączając w to tabele, rysunki, bibliografię, nie może przekraczać 20 standardowych stron. Natomiast prace innych rodzajów, takie jak sprawozdania z konferencji, recenzje itp., powinny mieścić się w zakresie 5 standardowych stron.

5. Układ artykułu:

  • imię i nazwisko autora (autorów),
  • rok i kierunek studiów/stopień naukowy i afiliacja, adres e-mail do korespondencji,
  • nr ORCID
  • tytuł artykułu w języku polskim,
  • tytuł artykułu w języku angielskim
  • tekst główny,
  • abstrakt w języku polskim (150-300 znaków ze spacjami),
  • słowa kluczowe w języku polskim (3-6),
  • abstrakt w języku angielskim (150-300 znaków ze spacjami),
  • słowa kluczowe w języku angielskim (3-6),
  • bibliografia,
  • netografia.

6. Zamieszczane w artykule cytaty muszą być opatrzone informacją bibliograficzną.
7. Przypisy bibliograficzne. Zasady przywoływania prac w tekście muszą być zgodne ze standardem edytorskim APA.

 

Szczegółowe wytyczne znajdują się w zakładce WYTYCZNE DLA AUTORÓW.

Polityka prywatności

Nazwy i adresy e-mail wprowadzone w tym czasopiśmie będą wykorzystywane wyłącznie do określonych celów tego czasopisma i nie zostaną udostępnione do innych celów.