Abstract
The article presents a pandemic situation in Poland, specifically the education of people with intellectual disabilities. It contains regulations by law and conclusions from research by Polish Economic Institute. The main aim is a comparison of statement of work rules with people with disability and offers possibilities by remote education. The analysis presents both advantages and
disadvantages this solution. Despite the quantitative disproportion, it is important, that decision about close special facilities was necessary intervention. This resolution intended to save not only the healthy, but also the live.
References
Buchner A., Wierzbicka M., Edukacja zdalna w czasie pandemii. Edycja II, wyd. Fundacja Centrum Cyfrowe, Warszawa, 2020
Gajderowicz, T., Jakubowski, M., Cyfrowe wyzwania stojące przed polską edukacją, Red: Nowak J., Wieteska M., Polski Instytut Ekonomiczny, Warszawa, 2020
Dziennik Ustaw RP, Warszawa, 11.03.2020 r. Poz. 410; Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
Rafał-Łuniewska J., Wskazania do pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim, https://www.ore.edu.pl/wp-content/plugins/download-attachments/includes/download.php?id=24467 [dostęp: 15.10.2021]
http://www.osw.dabrowa.pl/wp-content/uploads/2018/04/tworczmetpracy.pdf [dostęp: 29.10.2021]