Szanse i zagrożenia stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualną
PDF

Jak cytować

Żelichowska, M., & Żmuda, M. (2022). Szanse i zagrożenia stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualną. Zeszyty Naukowe Pedagogiki Specjalnej, (15), 62–67. Pobrano z https://znps.uken.krakow.pl/article/view/11465

Abstrakt

   

PDF

Bibliografia

ADAMKIEWICZ J., Nowe technologie informacyjne w edukacji. Niekoniecznie „cyfrowa demencja”, Wydawnictwo Adam Marszałek,

Toruń 2015

ALBERSKA M., Wykorzystanie multimediów w pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną, w: Skoczek A., Piestrzyńska A. (red.), Nowoczesne technologie w pedagogice specjalnej, WAM, Kraków 2016

CHUDNICKI A., MIELCZAREK A., Zastosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji uczniów z niepełnosprawnością

intelektualną na II i III poziomie edukacyjnym, w: Edukacja – Technika – Informatyka, nr 1/23/2018, Rzeszów 2018

HANKAŁA A., Psychologiczne i społeczne zagrożenia związane z zastosowaniem mediów i technologii informatycznej w edukacji, w: Tanaś M. (red.), Pedagogika @ środki informatyczne i media, Wydawnictwo IMPULS, Warszawa-Kraków 2004

ŁUKAWSKA M., Nowoczesne technologie w pracy zdalnej ukierunkowanej na wspomaganie wczesnej edukacji dzieci, w: Eunomia, nr 2(99)/2020, Tarnobrzeg 2020

MISCHKE J., Dylematy współczesnej edukacji; nauczanie tradycyjne czy zdalne?, w: Tanaś M. (red.), Pedagogika @ środki informatyczne i media,

Wydawnictwo IMPULS, Warszawa-Kraków 2004

ROLA B., Technologie informacyjno-komunikacyjne jako zagrożenia i szanse dla rozwoju małego dziecka z dysfunkcjami, w: Bednarska N. (red), Dziecko – media – rozwój. O konsekwencjach obecności mediów w życiu dziecka, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2020

SIEMIENIECKI B., Wprowadzenie w problematykę wykorzystania komputera w rewalidacji, w: Siemieniecki B., Buczyńska J., Komputer w rewalidacji, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2001

SPYRKA-CHLIPAŁA R., Zastosowanie technologii informacyjnej w edukacji osób niepełnosprawnych, w: Skoczek A., Piestrzyńska A. (red.), Nowoczesne technologie w pedagogice specjalnej, WAM, Kraków 2016

ZIELIŃSKA J., Wykorzystanie nowoczesnych technologii w diagnozie i rehabilitacji osób ze specjalnymi potrzebami – wybrane przykłady praktyczne, w: Skoczek A., Piestrzyńska A. (red.), Nowoczesne technologie w pedagogice specjalnej, WAM, Kraków 2016

Netografia

https://esit.pl/doradztwo/pojecie-technologii-ict [dostęp 30.01.2022]

https://www.scdn.pl/images/stories/RAPORTY2014/08.pdf [dostęp 29.01.2022]