Komunikacja rodzic-nauczyciel podczas nauczania zdalnego w szkole specjalnej
PDF (Język Polski)

How to Cite

Łukaszczyk-Cibiorz, J. (2022). Komunikacja rodzic-nauczyciel podczas nauczania zdalnego w szkole specjalnej. Scientific Journal of Special Education, (15), 45–49. Retrieved from https://znps.uken.krakow.pl/article/view/11462

Abstract

The article presents the importance of communication in cooperation between the teacher and parents in the context of children attending special schools, two different perspectives of communication problems during distance learning, summary of the negative effects of distance learning and new solutions that have been invente over time.

PDF (Język Polski)

References

Kapusta P.: Pandemia. Raport z frontu, Insignis, Kraków, 2020.

Kielin J.: Jak pracować z rodzicami dziecka upośledzonego, GWP, Gdańsk, 2002.

Łobocki M.: W trosce o wychowanie w szkole, Impuls, Kraków, 2007.

Paszkiewicz A.: Współpraca szkoły z rodzicami w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, nr 9,

Warszawa, 2012.

Strycharska-Gać B.: Złe emocje pod kontrolą, WSiP, Warszawa, 2008.

Netografia

https://epedagogika.pl/uczniowie-z-orzeczeniem/zdalne-nauczanie-uczniow-z-niepelnosprawnoscia-intelektualna-4453.html [dostęp: 21.11.2021].

https://kobieta.onet.pl/szkola-specjalna-co-to-dla-kogo-zadania-cele-rola-rodzaje/fs7kbz9 [dostęp: 21.11.2021].