Abstract
The article presents problems affecting the family environment of children with disabilities in the era of distance learning. It shows the importance of the family environment in the functioning of a child with disability and the effects of distance learning. The author presents his point of view on the long-term effects of online learning.
References
Długosz P., Kryvachuk L., Shyyan O.: Praktyki społeczne w czasie pandemii COVID-19 wśród polskiej i ukraińskiej, Academicon, Lublin, 2021.
Grabowski M.: Znaczenie środowiska rodzinnego w funkcjonowaniu i rewalidacji dziecka niepełnosprawnego [w:] Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, kwartalnik dla nauczycieli nr 1, Akademia Ignatianum w Krakowie, 2009.
Kupisiewicz Cz., Kupisiewicz M..: Słownik pedagogiczny, PWN, Warszawa, 2009.
Skibska J.: Środowisko rodzinne jako czynnik warunkujący rozwój dziecka (red.): Przekraczanie granic., t. II, Praha:Verbum, 2012.
Netografia
https://oko.press/raport-z-nauczania-zdalnego/ [dostęp: 20.11.2021]