Abstrakt
Sztuka jest ważną częścią życia wielu ludzi. Dotyczy to również osób z niepełnosprawnością intelektualną. W szkole specjalnej mają zajęcia kreatywne. Jest to dla nich okazja do kontaktu ze sztuką. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną mogą tworzyć wspaniałe dzieła sztuki. W artykule przedstawiono cele, zadania i sugestie dotyczące działań twórczych.
Bibliografia
Garda-Łukaszewska J., Szperkowski T., Współtworzenie - zajęcia plastyczne z osobami upośledzonymi umysłowo, WSiP, Warszawa, 1997.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół, poz.639, Warszawa.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej, poz. 356, Warszawa.
Wojciechowski A., Problemy terapii przez twórczość, [w:] Pedagogika specjalna, (red.) W. Dykcik, wydanie I, WN UAM, Poznań, 1997
Netografia
Sztuka, https://sjp.pl/sztuka, data dostępu: 27.02.2023.
Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną- dostosowanie wymagań, https://pedagogszkolny.pl/viewpage.php?page_id=189 , data dostępu: 28.02.2023.