Abstract
Art is important part of many people's lives. This also applies to people with intellectual disabilities. In special school they have creative activities. It’s for tchem an opportunity to get in touch with art. People with intellectual disabilities can create awesome artwork. The article presents goals, tasks and suggestions for activities on creative activities.
References
Garda-Łukaszewska J., Szperkowski T., Współtworzenie - zajęcia plastyczne z osobami upośledzonymi umysłowo, WSiP, Warszawa, 1997.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół, poz.639, Warszawa.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej, poz. 356, Warszawa.
Wojciechowski A., Problemy terapii przez twórczość, [w:] Pedagogika specjalna, (red.) W. Dykcik, wydanie I, WN UAM, Poznań, 1997
Netografia
Sztuka, https://sjp.pl/sztuka, data dostępu: 27.02.2023.
Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną- dostosowanie wymagań, https://pedagogszkolny.pl/viewpage.php?page_id=189 , data dostępu: 28.02.2023.